Ahad, 13 Januari 2013

PADANG RAGUT

2012 telah pun berlalu dengan pelbagai dugaan yang manis dan pahit telah di lalui, Alhamdulillah  2013 telah pun bermula dan dengan itu juga  Brotherhood Agro Farm akan terus mengorak langkah untuk terus maju dan berjaya dalam dunia penternakan ini dengan berbekalkan pengalaman dan ilmu yang di miliki pada tahun-tahun sebelum ini. Insyaallah.





Pejantan Sannen tidak terkecuali meragut rumput dengan gembira.


Padang ragut blok B.

Anak kambing yang di lahirkan ibunya pada bulan Disember 2012 yang lalu.

Ibu dan anak di atas padang ragut.


Alhamdullillah..setelah dua bulan di usahakan akhirnya pelbagai jenis rumput sudah tumbuh dengan baik di kawasan padang ragut dan kambing sudah pun boleh meragut di kawasan yang di khaskan (blok A) untuk kambing ternakan ini meragut dengan bebas.

4 ulasan:

  1. cantik kwsan tu tuan..atas bukit bleh nmpk pmandangan bukit,perghh..terbaik..baka apa bela kt sana tuan?nmpk mcm kacukan kampung,saanen dan jamnapari..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih tuan...sekarang ni baka seperti yang tuan ketahui dan kambing2 ni dlm proses breathing..Mungkin ambil masa sedikit untuk menambah bilangan ternakan.

      Padam
  2. cantik lah kawasan tuan,padang ragut ada,napier ada.mmg cantekkk.
    berapa ekar kawasan?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Keluasan kawasan pada masa ini 2.5 ekar dan insyaalah akan di perluaskan lagi dengan kawasan tambahan 1.5 ekar lagi di masa akan datang.

      Padam